Projekty 1. ročník

1. pololetí
1. INTRODUCTION (lekce I, září, max. 10min)
Připravte pro spolužáky jakoukoli aktivitu, při které se budou seznamovat. Vy budete moderátorem akce. Na závěr řeknete něco o sobě a své rodině.
2. LIKES AND DISLIKES (lekce I, září, 3 min.)
Pohovořte o svých koníčcích. Proč jste si vybral právě tyto aktivity? Proč neděláte něco jiného? Komu byste podobné koníčky doporučil?
3. SCHOOL (říjen, 3 min.)
Řekněte nám, proč jste si vybral studium na této škole? Co očekáváte? Jaké to bylo na základní škole?
4. DESCRIBING PEOPLE (lekce I, říjen, max. 10min)
Připravte soutěž: popište několik známých osobností. Spolužáci hádají, o které osobnosti jde.
5. MY FAMILY I (lekce I, říjen, 3 min.)
Popište lidi ve své rodině. Jak vypadají, jaké jsou jejich záliby.
6. MY FAMILY II (lekce I, říjen, 3 min)
Řekněte s kým si ve své rodině nejvíce rozumíte a proč. Jaké jsou vztahy ve vaší rodině?
7. PROBLEMS I (1. lekce, listopad, 3 min)
Popište, jaké problémy mají mladí lidé. Jaké problémy máte Vy nebo Vaši kamarádi? Jak je řešíte? Pomáhají Vám s řešením rodiče a učitelé?
8. PROBLEMS II (1. lekce, listopad, 3 min.)
Najděte v nějakém časopise (anglickém nebo českém) stránku se vzkazy od mladých lidí, kteří žádají o pomoc při řešení svých problémů. Jsou-li vzkazy v angličtině, alespoň 3 přečtěte, jsou-li v češtině, alespoň 2 přeložte a přečtěte. Vyzvěte spolužáky, aby poradili, pak řekněte, jak poradili lidé z časopisu a jak byste poradil Vy.
9. FEELINGS, EMOTIONS (1. lekce, listopad, 3 min.)
Přineste obrázky různých lidí. Popište, jak vypadají, co dělají, jak se podle Vás cítí. Umíte číst lidské emoce? Proč ano/proč ne? Je dobré to umět?
10. MESSAGE IN A BOTTLE (1. lekce, listopad)
Napište dopis (120 - 150 slov), který byste zanechal v lahvi v moři. Dopis přečtěte/namluvte - pořiďte audio-nahrávku.
11. PAINLESS (1. lekce, prosinec, 3 min)
Popište svůj úraz či nemoc. Jak jste se léčil? Co děláte pro to, aby se to víckrát nestalo?
12. HEALTH (1. lekce, prosinec, 3 min)
Co děláte pro to, abyste byl zdravý? Co by měli dělat vaši spolužáci, aby si udrželi zdravý životní styl?
13. LANDSCAPES (2. lekce, leden, 5 min.)
Popište nějaké hezké či zajímavé místo, které jste navštívil, nebo byste rád viděl. Vyprávění doplňte fotografiemi, případně video-nahrávkou.
14. INVITATION (2. lekce, leden, 3 min)
Pozvěte spolužáky na nějaké zajímavé místo. Místo popište a vysvětlete, proč právě tam.
15. VOCABULARY (2. lekce, leden)
Připravte zábavné aktivity nebo soutěže na procvičení slovní zásoby 2. lekce.
2. pololetí
1. ADVENTURE (lekce 2, únor, cca 4 min.)
Převyprávějte dobrodružný příběh. Vyprávění doplňte obrázky, ukázkami z knížek, z filmu apod.
2. ADVENTURE I (lekce 2, únor)
Vymyslete dobrodružný příběh - komiks a vytvořte jej na "Storyboard That" nebo v podobné aplikaci.
3. INVITATION (lekce 2, únor, cca 2 min. + písemná pozvánka)
Vytvořte zajímavou pozvánku. Ústně pak spolužákům řekněte, kam je zvete a proč. Seznamte je s tím, jak jste pozvánku tvořil a co obsahuje.
4. FILMS (lekce 3, březen, cca 5 min.)
Popište svůj nejoblíbenější film (příběh, herci, scény, speciální efekty ...). Zdůvodněte svůj výběr. Doplňte vyprávění ukázkami z filmu či fotografiemi, trailery, upoutávkami apod.
5. ADVERTISEMENT (lekce 3, březen, cca 5 min.)
Vyprávějte o své nejoblíbenější reklamě (produkt, obsah, herci, slogan, hudba ...). Zdůvodněte svůj výběr. Vyprávění doplňte ukázkou.
6. ADVERTISEMENT I (lekce 3, březen, 3 min.)
Sdělte spolužákům proč máte či nemáte rád reklamy. Zdůvodněte.
7. ADVERTISEMENT II (lekce 3, březen, 3 min, 2 - 3 žáci společně)
Vymyslete audio-reklamu a nahrajte ji.
8. VOCABULARY (lekce 3, duben, cca 5 min.)
Připravte pro spolužáky zábavné, neznámé aktivity nebo soutěže na procvičení slovní zásoby 3. lekce (ne Kahoot).
9. VIDEO GAMES (lekce 3, duben, 3 min.)
Zamyslete se nad tím, zda je hraní videoher zdravé či nikoli a porovnejte svůj názor s názorem odborníků. Seznamte s tím, k čemu jste dospěl spolužáky.
10. NEWS (duben, cca 5 min. min.)
Připravte si jakoukoli aktualitu z anglicky mluvících zemí. Seznamte s ní spolužáky a vyzvěte je k diskusi. Diskusi veďte, tzn. vyvolávejte spolužáky, klaďte jim otázky atd.
11. WEATHER (lekce 4, květen, 3 min.)
Pohovořte o počasí v ČR. Srovnejte s počasím v Británii.
12. EXTREME WEATHER (lekce 4, květen, 3 min)
Vyjmenujte různé druhy extrémního počasí. Jeden druh vyberte a podrobně jej popište (zažil jste jej osobně, viděl jste jej ve filmu, jak jste se cítil, jak se chránit apod.)
13.GLOBAL WARMING (lekce 4, květen, 3 min.)
Vyjmenujte různé ekologické problémy. Řekněte, co děláte (nebo mohou dělat jiní), abyste chránil životní prostředí. Použijte i slovní zásobu z učebnice, str. 45.
14. PICTURE COMPARISON (lekce 4, červen, 3 min.)
Přineste 2 obrázky / fotografie. Na jednom bude jakákoli přírodní katastrofa, na druhé klidná příroda, piknik v přírodě apod. Obrázky porovnejte.
15. VOCABULARY (lekce 4, červen, cca 5 min.)
Připravte pro spolužáky zábavné aktivity nebo soutěže na procvičení slovní zásoby 4. lekce (ne Kahoot).
16. OUR SCHOOL and ENGLISH (červen, 3 min.)
Popište výuku angličtiny v 1. ročníku. Srovnejte ji s výukou na ZŠ. Řekněte co se vám líbilo/nelíbilo, co byste změnili, přidali atd. Můžete pohovořit i o jiných předmětech a o celkovém dojmu ze studia na SŠ.