Prémie 3. ročník
2. PERSONAL ADJECTIVES (lekce I, říjen, max. 10 min., 1 žák) Vytvořte seznam 50 přídavných jmen, která se používají kpopisu vlastností člověka (např. pilný, líný ...). Seznam rozdejte spolužákům. Pro každého spolužáka ve třídě vyberte 2 charakteristická přídavná jména. Vyzvěte spolužáky kdiskuzi, zda sVámi souhlasí, či ne.
3. GENERATIONS (1. lekce, listopad, max. 10 min., 1 žák) Vytvořte jakoukoli videoprezentaci zfotografií svých prarodičů (od mládí do stáří). Fotografie anglicky okomentujte. Zamyslete se nad tím, jaké je to stárnout a sdělte spolužákům své názory, pocity, zkušenosti.
4. READING (prosinec, max. 10 min., 1 žák) Přečtěte jakoukoli knihu vangličtině. Zhotovte vlastní obal ke knize sanglickým textem, který přitáhne čtenáře a na zadní stranu obalu napište stručně, o čem kniha je. Řekněte stručně něco o autorovi, můžete připravit jeho videomedailon. Buďte připraven obsah knihy převyprávět.
5. SONG / LYRICS (prosinec, lekce I nebo 1, max. 10 min., 1 žák) Vyhledejte anglickou píseň, jejíž text se nějak vztahuje ktématům lekcí I nebo 1. Připravte pro spolužáky jakoukoli zábavnou aktivitu stextem této písně.
6. LEISURE TIME (2. lekce, leden, max. 10 min, 1 žák) Vyberte si 5 zemí a zkuste zjistit, jak vnich tráví mladí lidé volný čas. Našel jste nějaké rozdíly? Řekněte spolužákům, jak tráví volný čas mladí lidé vČR dnes a jak tomu bylo vdobě Vašich rodičů či prarodičů. Vyprávění můžete doplnit obrázky, fotografiemi, ukázkami.
7. EATING OUT (2. lekce, leden, 1 žák, max. 10 min.) Vyhledejte různá jídla s exotickými názvy. Nechte spolužáky hádat, co se za zvláštními názvy nachází. Potom jídla popište a řekněte, kde je vaří či prodávají, co znich jste ochutnal Vy atd.
1. LEISURE TIME
(2. lekce, únor, max. 10 min, 1
žák)
Vyberte si 5 zemí a zkuste zjistit, jak vnich tráví mladí lidé volný čas. Našel jste nějaké rozdíly? Řekněte spolužákům, jak tráví volný čas mladí lidé vČR dnes a jak tomu bylo vdobě Vašich rodičů či prarodičů. Vyprávění můžete doplnit obrázky, fotografiemi, ukázkami.
2. EATING OUT
(2. lekce, únor, max. 10
min, 1 žák)
Vyhledejte různá jídla s exotickými názvy. Nechte spolužáky hádat, co se za zvláštními názvy nachází. Potom jídla popište a řekněte, kde je vaří či prodávají, co znich jste ochutnal Vy atd.
3. READING (celé pololetí, 2 žáci)
Přečtěte jakoukoli knihu ze školní knihovny (kabinet 104) a stručně před třídou prezentujte obsah knihy a autora. Řekněte, co se Vám na knize líbilo, zda Vás zaujala. Nakonec přečtěte krátký úryvek.
4. TEXTBOOK (celé pololetí, 2 žáci)
Řekněte, zda se Vám líbí učebnice angličtiny a proč/proč ne. Co všechno v ní najdete, co se Vám nejvíc líbí/nelíbí? Co byste změnil, doplnil? Jaká je v porovnání s učebnicemi na základní škole.
5. VOLUNTEER (celé pololetí, všichni žáci)
Používáte ve svém volném čase angličtinu? Zpíváte anglicky s kapelou? Chodíte na kurz angličtiny? Překladáte komiksy s angličtiny? Jakákoli takováto prokazatelná aktivita vám může získat dobrou známku.
6. HUMAN BODY / ANIMAL BODY (březen - duben, 2 žáci)
Vyber jakékoli zvíře a zkus jeho tělo porovnat s lidským. V čem jsme lepší a co naopak můžeme svířatům závidět?
7. HOME (květen - červen, 1 žák)
Pořiď videonahrávku / průvodce vaším domem / bytem. Vše anglicky popiš / okomentuj.
8. HOUSE (květen - červen, 1 žák)
Přines do školy videonahrávku s domem nějaké celebrity. Dům popiš, seznam spolužáky se zajímavostmi.