Projekty 2. ročník
1. pololetí
1. JOBS I (lekce 5, září, 4 min.)
Vytvořte anglický dotazník a rozešlete jej spolužákům. Zjistěte
jaké zaměstnání by chtěli dělat a proč. Výsledky sumarizujte, zpracujte v grafu a předneste
před spolužáky.
2. JOBS II (lekce 5, září - říjen, 4 min.)
Vyberte 10 povolání a seznamte spolužáky s tím, jaké vlastnosti je potřeba mít, abyste toto
povolání vykonával dobře. Jakou vlastnost naopak mít nesmíte?
3. JOBS III (lekce 5, září - říjen, 4 min.)
Udělejte průzkum mezi rodiči/prarodiči/příbuznými. Čím chtěli být, čím byli, čím jsou? Jsou
ve své práci spokojeni? Změnili by něco? Mluví Vám do výběru Vašeho povolání? Shoduje se
jejich představa s Vaší?
4. AMBITIONS (lekce 5, říjen, 4 min.)
Zamyslete se nad slovem "ambice" a seznamte spolužáky s Vaší definicí/názorem. Je špatné
být ambiciozní? Kdo je ambiciozní a proč?
5. WHY TO STUDY? (lekce 5, říjen, 4 min.)
Je středoškolské a vysokoškolské studium v dnešní době zapotřebí? Proč studovat až do 25
let? Není lepší založit "business" na základě "školy života" a neztrácet čas? Není lepší si splnit
své sny bez školy než plnit sny svých rodičů? Je vysokoškolák lépe placený a spokojenější ve
své práci? Proč/proč ne?
6. THE BEST / WORST JOB (lekce 5, říjen, 4 min.)
Co považujete za nejlepší a co naopak za nejhorší povolání? Proč?
7. JOBS OF THE FUTURE (lekce 5, říjen, 4 min.)
Jaká zaměstnání budou potřebná v budoucnu? Jaká naopak vymizí? Jak se na to připravit?
8. VOCABULARY (lekce 5, říjen, 5 min.)
Připravte aktivity nebo soutěže na procvičení slovní zásoby 5. lekce (ne Kahoot, Quizizz,
Quizlet).
9. WORTH A VISIT (lekce 6, listopad, 5 min.)
Které místo podle Vás stojí za to, abychom ho navštívili? Popište ho, ukažte fotografie, příp.
krátkou videonahrávku.
10. THE LONGEST JOURNEY (lekce 6, listopad, 5 min.)
Popište Vaši nejdelší cestu. Kam byla, čím jste cestoval, s kým, co se Vám na ní líbilo či
nelíbilo? Vyprávění doplňte fotografiemi, příp. krátkou videonahrávkou.
11. PICTURE DESCRIPTION (lekce 6, listopad, 4 min.)
Přineste obrázek nějakého krásného/zajímavého místa a podrobně jej popište. "Běžte i za
obrázek".
12. THE WORST PLACE (lekce 6, listopad, 4 min.)
Které místo považujete za ošklivé/nebezpečné ....? Které místo nedoporučujete navštívit a proč.
13. CHRISTMAS (lekce 6, prosinec, 4 min.)
Kam vyrazit na Vánoce? Proč? Nebo je lepší být doma?
14. VOCABULARY (lekce 6, prosinec, 5 min)
Připravte aktivity nebo soutěže na procvičení slovní zásoby 6. lekce (ne Kahoot, Quizizz,
Quizlet).
15. PICTURE COMPARISON (prosinec, 4 min.)
Přineste 2 obrázky z různých oslav Vánoce a podrobně je porovnejte. "Běžte za obrázek".
2. pololetí
1. SHOPPING (lekce 7, leden/únor, 4 min.)
Nakupujete rád? Které obchody navštěvujete, jak často do nich chodíte, s kým nakupujete,
jak platíte? Pokud nenakupujete rád, vysvětlete proč a popište zvyky někoho z rodiny, kde
nakupuje nejčastěji.
2. PICTURE COMPARISON (lekce 7, leden/únor, 4 min.)
Přineste obrázky 2 obchodů / 2 momentek z obchodů a podrobně je porovnejte. "Běžte za
obrázek".
3. HONESTY (lekce 7, únor, 4 min.)
Co je čest? Změnil se v dnešní době význam tohoto slova? Jste čestný? Jak byste trestal
nečestnost? Vyplatí se být čestný?
4. MONEY (lekce 7, únor, 4 min.)
Jakékoli zamyšlení nad tímto tématem.
5. CRIME (lekce 8, březen, 4 min.)
Které zločiny považujete za nejzávažnější a jak byste je trestal?
6. DETENTION (lekce 8, březen, 4 min.)
Považujete za rozumné umisťovat mladistvé zločince do výchovných ústavů a ne do vězení?
Proč ano/ne? Popište jak probíhá život v takovém zařízení?.
7. VOCABULARY (lekce 8, březen, 5 min.)
Připravte aktivity nebo soutěže na procvičení slovní zásoby 5. lekce (ne Kahoot, Quizizz,
Quizlet).
8. DETECTIVE STORY (lekce 8, duben, 4 min.)
Převyprávějte vaši oblíbenou detektivku/kriminální příběh.
9. BLACK CHRONICLE (lekce 8, duben, 4 min.)
Převyprávějte příběh/událost z "černé kroniky".
10. GADGET (lekce 9, květen, 4 min.)
Popište nějaké zajímavé "udělátko". Vyprávění doplňte obrázky, nahrávkou ....
11. GREAT INVENTIONS (lekce 9, květen, 4 min.)
Popište nějaký skvělý vynález. Vyprávění doplňte obrázky, nahrávkou ....
12. MAKING COMPLAINT (lekce 9, květen, 4 min)
Je pro Vás těžké se omluvit? Kdy je nutné se omlouvat? Jak se správně omluvit?
13. ENGLISH LESSONS (červen, 4 min.)
Popište hodiny AJ v 1. a 2. ročníku. Co Vám hodiny daly? Co jste se naučil, co naopak
postrádáte? Co byste na hodinách neměnil/měnil?
14. SPECIALIZATION (červen, 4 min.)
Jakou specializaci jste si vybral do dalšího studia? Proč? Těšíte se do 3. ročníku? Co od něj
očekáváte?
15. SCHOOL EVENT (červen, 4 min.)
Popište některou školní událost, kterou jste prožil na SPŠ. Proč jste si vybral právě ji? Proč Vám utkvěla v paměti? Vyprávění můžete doplnit fotografiemi, videonahrávkami apod.